FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

ASSALAMUALAIKUM~

Lamanya lahaii aku tak update blog. Sekarang ni dah free dari pegang buku, dah free dari tengok seminar kat youtube, dah free dari sekolah, dah free dari homework ok. Untuk yg first ni, aku nak cerita pasal SPM. SPM 2014 ni berbeza sikit dari tahun tahun lepas. Memanglah kena ada perubahan kan kalau tak bila nak maju. BM ok, BI tak ok. Sebab untuk karangan yg 50 marks tu, aku hafal. 2 cerita, satu seram, satu sedih. Yang sedih tu boleh tukar tukar sikit jadi cerita happy. Aku dah tengok dah soalan past year, percubaan semua negeri, dari tahun tahun lepas, memang cerita yg aku hafal tu boleh masuk dgn tajuk short story. TAPI, bila bukak je kertas soalan, keluar pasal fisherman. Kena cerita pasal seorang nelayan. Memula dah pasrah dah sebab ape yg aku hafal gila gila tk keluar. Tapi teruskan jelah. Lantaklah. Pastu matematik. Matematik takda masalah, ok je. Agama ok. Sejarah pun ok untuk paper 2, lebih kepada KBKK. So, bersyukur sangat. Cuma paper 1 je markah aku tak tinggi. OK pergi kepada elektif pulak. ADDMATHs, subjek feveret aku dari tingkatan 4, amat mengecewakan. Paper 1 susah, paper 2 pun susah. Tapi boleh lah. Bagi aku paper 2 lagi senang dari paper 1 walaupun paper 2 dia letak mangkuk dalam soalan tu. Semalam sebelum addmaths, aku tengok cerita korea. Tak study sbb aku dah study addmaths waktu cuti. So konfiden je boleh jawab. Last2 balik rumah terus menangis. Mungkin sebab tu antara subjek target, dan aku gagal nak buat dgn perfect untuk semua soalan subjek tu. Emmm sorry teacher! Okay kemudian FIZIK. Sebelum exam fizik aku tak tidur semalaman, sbb baca nota nota cikgu bagi (akibat study last minit) memang takut gila kot fizik. Fizik aku tak pernah A. haha. Tapi soalannya nasib baiklah okay. Cuma sangkut kat experiment paper 3 je yg design tu. Yg lain Alhamdulillah. Paper 2 essay kebanyakannya soalan macam ada dalam nota soalan cikgu bagi. Soalan spot. Terima kasih cikgu! Seb baik malam tu sempat baca, sambil tu tulis balik apa yg baca, tu sebab ingat. Okay seterusnya KIMIA. Subjek fav jugaklah. Sebab cikgu Aidil yg ajar hahaha takdelah, sbb kimia antara subjek yg senang kalau nak dibandingkan dengan yg lain2. Ramai komplen susah, memang susah pun. Tapi seb baik KBAT dia tu tak tinggi mana. Cuma kena mahir fakta. Paper 2 pun ok. Aku jawab soalan SALT, walaupun mula mula macam tutt je aku tengok, lepas 5 minit ohhhhhhhhhhh baru faham, baru ingat. Chapter salt ni chapter paling aku suka, tak tau lah kenapa. Best. Last sekali, BIOLOGY. Dulu masa form 4 aku tak target pun bio untuk SPM nanti A, tapi tuk kali ni tak tau lah. BIOLOGY pun aku tak tidur malam tu. Paper 1 oklah, ada peningkatan dari percubaan. Walaupun still rendah, tapi OKLAH. Sebab aku memang tak pandai bio pun. Masa percubaan pun atas pagar je. Tapi keseluruhannya aku bagi 4/5 bintang. Cuma takut keputusan SPM lagi teruk dari trial je. Insyallah aku doakan semua dapat keputusan yg cemerlang.
BLOGGER COPYRIGHT © 2019. ALL RIGHTS RESERVED BY BLOG YANAAZLAN