Nasi goreng.

Harini tekak aku nak makan nasi goreng kegemaran aku laa. Asalnya ni nasi goreng mak aku selalu buat masa pepagi aku nak pergi sekolah. Nasi goreng ni simple je jadi aku namakan sebagai "nasi goreng ala-ala malas" hahahahha bahan-bahannya pun cukup simple. Aku tak tahu macam mana nak tentukan bahan bahan tu masuk banyak mana jadi resepi dia aku namakan jugak "resepi agak-agak"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bahan-bahan:
1. Bawang yang telah dipotong.

2. Cili kering.

3. Dua biji telur.

4. Belacan dan garam. 

5. Nasi. (gaulkan dengan garam)
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Cara memasak:

1. Panaskan kuali dan masukkan minyak.
2. Masukkan bawang dan cili kering yg telah dipotong. 
3. Masukkan belacan.
4. Dua biji telur dimasukkan dan tunggu beberapa saat sebelum kacau.
5. Kacau.
6. Masukkan nasi dan letak laa ajinomoto sikit
7. Dah siappp.

8. Hidangkan. (tanpa telur masin)

9. Hidangkan. (dengan telur masin)





No. 8 dan 9 tu saje suka suka. (nak banyakkan gambar :p) Okay, kalau rasa nak cuba, cuba lah yee. Jemput tengok :p bye.

BLOGGER COPYRIGHT © 2019. ALL RIGHTS RESERVED BY BLOG YANAAZLAN