Daily routine (RMO Edition)

17/4/2020 -- 01:51 AM




Lewis Capaldi - Forever

Assalamualaikum ~~ Antara azam 2020 (walaupun 2020 macam tak wujud sekarang ni), aku nak perbanyakkan post dekat blog. Jadi, untuk post kali ni, aku saja je nak update pasal rutin harian sepanjang perintah kawalan pergerakan ni. Dah sebulan sejak PKP (from 18th March 2020), aku sekali je keluar, tu pun sebab nak beli barang masak. Macam kebiasaannya, kalau cuti lama macam cuti sem, waktu tidur aku mesti berubah. Siang aku malam, malam aku siang, faham tak? Haha. Dalam seminggu, aku ada dua jenis hari yang berbeza, satu ada workout, satu takde workout. Basically, daily routine aku macam ni ;

#Style1 

12:00 AM ~ 01:00 AM : Night skin care routine. Tapi takdelah sampai sejam haha. Masa ni lah aku tepek segala benda kat muka biar plolesss sikit. Aku buat skin care, tapi skin aku taknak care :(

01:00 AM ~ 06:00 AM : Waktu aktif aku. Masa ni aku akan tengok movie, atau update blog, delete gambar kat laptop yang berlambak tu, then kemas dapur sikit. Nanti kalau dah start dapat data for FYP, aku akan guna masa ni, urmm maybe study sikit untuk preparation PRP. Sumpah sekarang aku malas sangat nak revise apa apa, mood dah ada tapi tak tahu nak start dari mana. Aku dah rangka sikit sikit lah apa nak revise, tapi merangka dalam fikiran je la 😃

06:00 AM ~ 07:00 AM : Mandi, masa ni kalau rajin, aku buat skin care routine. Kalau rajin la

07:00 AM ~ 02:00 PM : Waktu tidur. Tak senonoh betul kan tidur waktu macam tu. Alaa bukan selalu, haha sementara ada peluang, nanti bila dah kerja memang tak merasa. Lagipun masa cuti ni je, aku ada lagi seminggu lebih untuk jadi burung hantu sebab start 27 April, online class dah start macam biasa.

2:00 PM ~ 05:00 PM : Bangun kejap untuk solat, pastu makan. (Real definition of makan tidur makan tidur)

05:00 PM ~ 07:00 PM : Tidur kejap. Aku tak tahu kenapa aku tak boleh kalau tak tidur petang. Even kalau kat UM ada kelas macam biasa pun, balik kelas confirm tidur. Tak boleh ubah la habit ni. Dah start kena practice tak tidur petang ni. Aku pernah je try ubah, memang menjadi tapi sebab kadang2 kelas sampai petang, balik tu mandi terus terlelap.

07:00 PM ~ 12:00 AM : Biasanya masa ni aku guna untuk buat lah apa-apa, borak dengan ibu ayah, tengok drama, main insta twitter. Tapi aku jarang guna masa ni untuk update blog. Mood update blog aku datang lepas pukul 12 pagi biasanya. Dari dulu lagi. 

#Style2 (Workout version)

12:00 AM ~ 02:00 AM : Main fon, insta twitter, youtube, or movies.

02:00 AM ~ 06:00 AM : Home workout. Lama kan? sebab aku suka stop stop, kadang kadang tak cukup nafas buat, aku stop kejap exercise tetibe terlama haha. Aku buat home workout selang sehari sebab aku biasa buat yang intense punya, tanpa break, lebih kurang 2 jam setengah. Follow youtube je. Aku kena keluarkan peluh kalau tak nanti badan aku lesu sebab tak buat apa apa kat rumah. After dah workout, aku akan mandi lamaaaaaaaa sebab berpeluh sangat, paling kurang 30 minit sambil ditemani lagu lagu sedih dan westlife. 

06:30 AM ~ 7:30 AM : Yoga, stretching (tapi after exercise dah buat, yang ni lagi stretch punya stretching haha) untuk elak dari muscle pain.

07:30 AM ~ 08:00 AM : Skin care routine, sesi menepek!! 

08:00 AM ~ 12:00 PM : Merayau kemana mana dalam rumah sebab masa ni semua dah bangun. Borak dengan ibu, along. Buat kerja rumah sikit, main fon.

12:00 PM ~ 03:00 PM : Tidur.

03:00 PM ~ 09:00 PM : Waktu berjaga, makan, main fon, laptop. Start FYP, aku akan gunakan masa ni.

09:00 PM ~ 12:00 AM : Tidur sebab petang tadi tak cukup tidur, mananya tak berjaga malam dah kalau macam ni aku hidup hari hari 😃😃

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beza kan antara dua hari tu? Aku pun tak tahu macam mana aku adapt, tapi sangat lah tak sihat ye. Alhamdulillah sepanjang PKP ni aku takde demam-demam sebab biasanya kalau tidur aku tak teratur macam ni, aku senang sakit. Cuma haritu je lah ada ulcer kat mulut dengan sakit gigi. Tapi dah okay. Aku dah kena betulkan balik actually, since online class pun dah nak start dan dah nak puasa. Aku taknak lah puasa aku penuh dengan waktu tidur. Tak best lah gitu haha. Home workout tu aku akan try bawa pergi belah petang or malam tapi before 1 pagi dah kena settle semua benda, tinggal nak tidur je. Dah lah online class ada yang pukul 8 pagi :(( Dan aku akan gunakan masa yang aku luangkan untuk tengok movies, or social media untuk buat FYP dan study. Tapi tunggu next week eh heheh ok bye

Aku rindu semua benda, aku rindu nak keluar, aku rindu nak jogging, aku rindu nak pergi kelas, aku rindu nak naik LRT, aku rindu UM 😦 Kenapa laaa last sem aku kena macam ni 😦😦😦 


17/4/2020 -- 02:41 AM

No comments:

Post a Comment

BLOGGER COPYRIGHT © 2019. ALL RIGHTS RESERVED BY BLOG YANAAZLAN